HUDU

Culture and Agency: The Place of Culture in Social Theory


€ 54,49
 
kartoniert
Lieferbar innert 2 Wochen
Mai 2004

Beschreibung

Beschreibung

Revised edition of 1988 book, highly influential in debates about role of culture in social theory.

Inhaltsverzeichnis

1. The myth of cultural integration; Part I. Rejecting Cultural Conflation: 2. 'Downwards conflation': on keys, codes and cohesion; 3. 'Upwards conflation': the duality of culture; 4. 'Central conflation: the duality of culture; Part II. Reconceuptualizing Cultural Dynamics: 5. Addressing the Cultural System; 6. Contradictions and complementarities in the cultural system; 7. Socio-Cultural interaction; 8. Elaboration of the Cultural System; 9. Toeards theoretical unification: structure, culture and morphogenesis; 10. 'Social Integration and System Integration'

Pressestimmen

'A timely and sophisticated treatment.' Sociological Review
EAN: 9780521564410
ISBN: 0521564417
Untertitel: Revised. Sprache: Englisch.
Verlag: CAMBRIDGE UNIV PR
Erscheinungsdatum: Mai 2004
Seitenanzahl: 384 Seiten
Format: kartoniert
Es gibt zu diesem Artikel noch keine Bewertungen.Kundenbewertung schreiben