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Competition in Marketing


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Dezember 2007

Beschreibung

Beschreibung

In her first essay Vera Magin uses primary experimental data to explore the effects of information on marketing decisions, performance, and competition. In the second essay she discusses several approaches to measure product differentiation in spatial contexts.

Inhaltsverzeichnis

Essay I: Managerial Over-Acting: literature on information and over-action;
information impacts;
empirical investigation using the simulation "SINTO market";
conclusionsEssay II: Spatial Product Differentiation: on the concept of product differentiation;
product differentiation in a multidimensional characteristics space;
measuring product differentiation, conclusion

Portrait

Dr. Vera Magin promovierte bei Univ.-Prof. Dr. Oliver P. Heil am Lehrstuhl für Marketing der Universität Mainz. Sie forschte zudem als Research Scholar an der University of Florida, Gainesville (USA). Ihre Dissertation wurde von Nobelpreisträger Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Reinhard Selten als Zweitgutachter betreut.
EAN: 9783835092778
Untertitel: Two Essays on the Impact of Information on Managerial Decisions and on Spatial Product Differentiation. 2006. Auflage. eBook. Sprache: Englisch. Dateigröße in MByte: 6.
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Erscheinungsdatum: Dezember 2007
Seitenanzahl: xvii145
Format: pdf eBook
Kopierschutz: Adobe DRM
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