HUDU

Introducing Competition into the Piped Water Market


€ 67,99
 
pdf eBook
Sofort lieferbar (Download)
November 2007

Beschreibung

Beschreibung

Using tools of modern industrial economics Urs Meister examines the effects of privatisation and competition in the piped water industry. Considering the two main approaches for competition in an industry with natural monopoly character, common carriage (interconnection) and franchise bidding (auctions), he analyses costs, retail prices and investment. Such analysis shows that competition may be a valuable opportunity to improve the efficiency of water supply.

Inhaltsverzeichnis

Product-market competition in the water industry

Do welfare maximising water utilities maximise welfare under common carriage?

Enhancing efficiency of water supply: product market competition versus trade

Franchise bidding in the water industry: auction schemes and investment incentives

Portrait

Dr. Urs Meister promovierte bei Prof. Dr. Egon Franck am Lehrstuhl für Unternehmensführung und -politik der Universität Zürich. Er ist Mitarbeiter bei der internationalen Strategieberatungsunternehmung Arthur D. Little (Schweiz) AG.

Leseprobe

Keine Leseprobe verfügbar.
EAN: 9783835092310
Untertitel: A Theoretical Analysis of Common Carriage and Franchise Bidding. 2006. Auflage. Sprache: Englisch. Dateigröße in MByte: 6.
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Erscheinungsdatum: November 2007
Seitenanzahl: XI140
Format: pdf eBook
Kopierschutz: Adobe DRM
Es gibt zu diesem Artikel noch keine Bewertungen.Kundenbewertung schreiben