HUDU

The Successful Use of Information in Multinational Companies


€ 80,99
 
pdf eBook
Sofort lieferbar (Download)
Dezember 2007

Beschreibung

Beschreibung

Based on data collected in three national subsidiaries of a multinational company, Sebastian-Dominik Jais examines the use of information in the United States, South Korea and Germany. The results indicate that differences in information use practices only exist if the type of information use is not determined externally, e.g. by technical necessity or task necessity. The author shows that the effectiveness of managerial information use is strongly related to the respective cultural environment.

Inhaltsverzeichnis

Managerial information use

Concept of national culture

Influence of national culture on managerial behaviour

Use of information in different countries

Relationship between information use and individual performance

Influence of national culture on information systems

Portrait

Dr. Sebastian-Dominik Jais promovierte bei Prof. Dr. Utz Schäffer am Lehrstuhl für Controlling der European Business School, Oestrich-Winkel. Er ist Associate im Bereich Acquisition/Closing/Financing für einen US-amerikanischen Private Equity Fund.

Leseprobe

Keine Leseprobe verfügbar.
EAN: 9783835093713
Untertitel: An exploratory study of individual outcomes and the influence of national culture. 2007. Auflage. Sprache: Englisch. Dateigröße in MByte: 1.
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Erscheinungsdatum: Dezember 2007
Seitenanzahl: xvii226
Format: pdf eBook
Kopierschutz: Adobe DRM
Es gibt zu diesem Artikel noch keine Bewertungen.Kundenbewertung schreiben