HUDU

Strategies in Markets for Experience and Credence Goods

Jetzt
€ 53,49
Bisher € 53,69
 
pdf eBook
Sofort lieferbar (Download)
November 2007

Beschreibung

Beschreibung

The quality and characteristics of industrial and consumption goods are often not revealed until after consumption. However, the decision to buy these products must be made before buying. Many strategies and instruments for signalling and screening have been developed in the economic world in order to overcome potential market failure due to insufficient quality detection. In many situations, efficient incentives and quality revelation are given to the market players by contracts that structure the process and payments of the transaction.

Inhaltsverzeichnis

Experience and credence goods

Experience characteristics and moral hazard in team sports

Credence characteristics and strategic human capital selection

Experience goods, tournaments, and oligopolistic markets

Portrait

Dr. Men-Andri Benz promovierte bei Prof. Dr. Egon Franck am Lehrstuhl für Unternehmensführung und -politik der Universität Zürich. Er ist bei Simon - Kucher & Partners als Strategie und Marketing Consultant tätig.

Leseprobe

Keine Leseprobe verfügbar.


EAN: 9783835095809
Untertitel: 2007. Auflage. Sprache: Englisch. Dateigröße in MByte: 4.
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Erscheinungsdatum: November 2007
Seitenanzahl: XV120
Format: pdf eBook
Kopierschutz: Adobe DRM
Es gibt zu diesem Artikel noch keine Bewertungen.Kundenbewertung schreiben