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Managing Corporate Brands


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Dezember 2007

Beschreibung

Beschreibung

Marcos Ormeño introduces both behavioural science theory and decision analysis into corporate brand management using corporate communication. He develops a managerial decision-making model that outdoes existing approaches for selecting communication tools due to its high degree of formalisation and its strong behavioural basis. An illustrative study supports the author's model and shows the importance of communication in building a corporate brand.

Inhaltsverzeichnis

Corporate brands, corporate communication and their growing importance

Behavioural foundations and behavioural framework

Managerial foundations

Managerial decision-making model

Portrait

Dr. Marcos Ormeño promovierte bei Prof. Dr. Ralph Berndt am Lehrstuhl für Marketing der Universität Tübingen. Er war mehrere Jahre bei der DaimlerChrysler AG für Projekte in den Bereichen Corporate Design, Markenmanagement, PR, Unternehmenswerbung und -sponsoring zuständig. Er ist als Markenberater für Interbrand Zintzmeyer & Lux tätig.

Leseprobe

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EAN: 9783835095991
Untertitel: A new approach to corporate communication. 2007. Auflage. Sprache: Englisch. Dateigröße in MByte: 3.
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Erscheinungsdatum: Dezember 2007
Seitenanzahl: xxiii323
Format: pdf eBook
Kopierschutz: Adobe DRM
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