HUDU

The Rise of Market Culture: The Textile Trade and French Society, 1750 1900

Jetzt
€ 41,99
Bisher € 52,49
 
kartoniert
Lieferbar innert 2 Wochen
September 2003

Beschreibung

Beschreibung

Professor Reddy traces the transition from pre-capitalist to capitalist culture in the French textile industry, 1750 1900.


Inhaltsverzeichnis

List of figures and maps; List of abbreviations; Preface; Introduction; Part I. A World Without Entrepreneurs, 1750-1815: 1. Commerce as conflict; 2. The design of the spinning jenny; 3. New terms and old practices; Part II. Uses of the Market Idea, 1816-1851: 4. The first crisis of management; 5. Spinners on guard; 6. Visions of subsistence; 7. A search for identity; Part III. Unquestioned Assumptions, 1852-1904: 8. The clock time of the Second Empire; 9. The moral sense of farce; 10. Little insurrections; Conclusion; Notes; Bibliographical note; Index.
EAN: 9780521347792
ISBN: 0521347793
Untertitel: Revised. Sprache: Englisch.
Verlag: CAMBRIDGE UNIV PR
Erscheinungsdatum: September 2003
Seitenanzahl: 416 Seiten
Format: kartoniert
Es gibt zu diesem Artikel noch keine Bewertungen.Kundenbewertung schreiben