HUDU

Inside Information


€ 46,99
 
gebunden
Lieferbar innert 2 Wochen
Januar 2001

Beschreibung

Beschreibung

Gegenwärtig verdoppelt sich die Marketinginformation eines Unternehmens alle 5 Jahre, wobei ein Großteil der Information intern generiert wird. Um als Marketingexperte in der Zukunft erfolgreich zu sein, muß man in der Lage sein, aus der eingehenden Informationsflut über Kunden und Märkte schnell das Wesentliche zu extrahieren, sich ein Bild zu machen und mit entsprechenden Marketingaktivitäten darauf zu reagieren. "Inside Information" ist ein praxisorientierter Leitfaden, der Ihnen hilft, die Informationsflut zu bewältigen, ohne darin unterzugehen. Mit Hilfe nützlicher Checklisten und Marktforschungstheorien lernen Sie, wichtige Informationen für die Praxis herauszufiltern. Unterhaltsam geschrieben und mit einer Fülle von Anekdoten, Skizzen und Fallbeispielen aus Psychologie, Philosophie, Geschichte und Sozialwissenschaft.

Inhaltsverzeichnis

Foreword by Andrew McIntosh.
Preface.
Acknowledgements.
Mastering Twenty-First-Century Information.
Acquiring Effective Information Habits.
A Primer in Qualitative Evidence.
Understanding Survey Data.
Designing Actionable Research.
Holistic Data Analysis.
Information-Based Decision-Making.
Bibliography.
Index.

Portrait

DR DAVID SMITH is Chairman of DVL Smith Ltd, a business research agency, part of the Incepta Group plc, and also a Visiting Professor at the University of Hertfordshire Business School. He is a Fellow and Vice President of the Market Research Society, and a former Chairman of the Society. He is a silver medal holder of the Market Research Society, and has received Best Paper Awards for papers presented at Market Research Society, ESOMAR and also Business and Industrial Group conferences. He is a graduate member of the British Psychological Society and a member of the Chartered Institute of Marketing and the Institute of Management Consultants. He holds a doctorate in organisational psychology from Birkbeck College, University of London.
JONATHAN FLETCHER is a Director of DVL Smith Ltd. He holds a research degree in philosophy from the University of Cambridge. Prior to joining DVL Smith Ltd he worked in the Bank of England. He has given papers at various ESOMAR and Market Research Society conferences, in addition to contributing chapters on market research methodology to various books. With the Managing Director of DVL Smith Ltd, Andy Dexter, he won the Best Methodological Paper Award at the 1999 ESOMAR Congress.

Pressestimmen

"...extremely practical...if you're planning to buy research...this will give you all the ammunition you need...well worth a read."
(Admap, December 2001)
EAN: 9780471495437
ISBN: 0471495433
Untertitel: Making Sense of Marketing Data. illustrations. Sprache: Englisch.
Verlag: John Wiley and Sons Ltd
Erscheinungsdatum: Januar 2001
Seitenanzahl: 272 Seiten
Format: gebunden
Es gibt zu diesem Artikel noch keine Bewertungen.Kundenbewertung schreiben